پرش به مطلب اصلی

۲ شرط تغییر نوسان قیمت دلار در بازار ارز

· خواندن 2 دقیقه

۲ شرط تغییر نوسان قیمت دلار در بازار ارز

اقتصادنیوز : برخی تحلیلگران ادعا می‌کنند «کاهش حجم معاملات» و «افزایش قدرت نرخ‌دهی فعالان فردایی»، احتمال افزایش نرخ ارز در معاملات پشت خطی را تقویت می‌کند.

۲ شرط تغییر نوسان قیمت دلار در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در حالی نخستین روز هفته را آغاز می‌کند که طی هفته گذشته به دلیل تعطیلات سریالی کم‌رمق بود و خلوت و بی‌معامله‌ سپری شد؛ روندی که در پی آن شاهد ثبات نسبی و نوسانات اندک قیمت‌ها بودیم. «کاهش تقاضا» و «نبود مشتریان فعال» ۲ دو عاملی هستند که به عقیده معامله گران بازار ارز را در «حالت رنج» قرار دادند و تغییرات قیمتی را به حداقل رساندند. بررسی خبرنگار اقتصادنیوز نشان می‌دهد،‌ در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، بازدهی هیچ‌ یک از اقلام بازار طلا و ارز به یک درصد هم نرسید؛ موضوعی که بر نوسانات قیمت دلار در بازار هرات هم اثرگذار بود و این اسکناس آمریکایی در روزهای پایانی هفته گذشته بین ۵۹ هزار و ۵۵۰ تا ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان در معامله بود. دلار تهران هم در آخرین روز کاری هفته گذشته در نیمه کانال ۵۹ هزار تومان قرار گرفت و در شکستن مرز مهم ۶۰ هزار تومان ناکام ماند. نوسانات دلار در بازار غیررسمی در حالی محدود به دامنه رنج بود که قیمت دلار نیمایی همچنان در بالای ۴۵ هزار تومان نوسان داد. قیمت درهم امارات هم در روز پنج‌شنبه با ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داد.

نکته جالب توجه در این هفته، رشد قابل توجه حباب درهم بود که بیش از قیمت درهم تغییر کرد. حباب درهم با افزایش ۲۴۴ تومانی نسبت به هفته گذشته به ۳۱۱ تومان رسید، در حالی که قیمت درهم تنها ۸۰ تومان افزایش یافت. به گزارش اقتصادنیوز، این افزایش قابل‌توجه حباب درهم که بیشترین میزان در یک ماه گذشته است، به احتمال زیاد از تعطیلات و غیرعادی بودن وضعیت معاملات نشات گرفته است. حباب درهم به طور معمول در محدوده مثبت و منفی ۲۰۰ تومان نوسان دارد، اما تعطیلات اخیر و کاهش حجم معاملات باعث شد که این میزان حباب رشد کند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «نوسان قیمت دلار در محدوده امن؛ حباب درهم ترکید/ خیز بازار ارز برای خروج از رکود/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۷ شهریور 1403» بخوانید.

منبع: donya-e-eqtesad.com