پرش به مطلب اصلی

تامین ۳۸۸ میلیارد دلار ارز واردات

· خواندن 2 دقیقه

تامین ۳۸.۸ میلیارد دلار ارز واردات

دنیای اقتصاد : بانک مرکزی از اول فروردین ماه تا ۳۰مهر ماه امسال، ۳۸میلیارد و ۸۵۲میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در این مدت برای کالاهای اساسی و دارو ۸میلیارد و ۴۷۸میلیون دلار، برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۲۰میلیارد و ۹۳۶میلیون دلار، برای خدمات ۸۸۴میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۸میلیارد و ۵۵۴میلیون دلار تامین ارز صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۶میلیارد و ۶۵۸میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی یک‌میلیارد و ۸۲۰میلیون دلار ارز تامین کرده است. بانک مرکزی در مجموع ۸میلیارد و ۴۷۸میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی را با نرخ ۲۸۵۰۰تومان و با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر تامین کرده است. در این بازه زمانی برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۲۰میلیارد و ۹۳۶میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات مبلغ ۸میلیارد و ۵۵۴میلیون دلار و در مجموع ۲۹میلیارد دلار و ۴۹۰میلیون دلار تامین ارز صنایع صورت گرفته است.

تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل‌ونقل و خودرو» معادل ۲میلیارد و ۸۴۰میلیون دلار، «صنایع معدنی» ۲میلیارد و ۱۳۱میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل ۲میلیارد و ۹۶میلیون دلار، «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲میلیارد و ۶۷۲میلیون دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» ۲میلیارد و ۲۳۲میلیون دلار، «منسوجات و پوشاک» معادل یک‌میلیارد و ۵۱میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب یک‌میلیارد و ۸۹۳میلیون دلار، یک‌میلیارد و ۶۴۰میلیون دلار، یک‌میلیارد و ۵۸۵میلیون دلار، ۲۹۳میلیون دلار، ۷۳۳میلیون دلار، ۴۸میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۳۰مهر ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

منبع: donya-e-eqtesad.com