پرش به مطلب اصلی

۲۵۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرک اصفهان صادر شد

· خواندن 2 دقیقه

۲۵۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرک اصفهان صادر شد

مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: ۳۹۷ هزار و ۷۰۵ تن کالا به ارزش ۲۵۸ میلیون و ۴۶۳ هزار دلار در سه ماه نخست سال جاری از طریق گمرک استان صادر شد.

۲۵۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرک اصفهان صادر شد

رسول کوهستانی‌پزوه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بطور متوسط روزانه تشریفات صادرات ۲۲۰ کامیون از گمرکات استان اصفهان انجام می‌شود.

وی، اقلام صادراتی گمرکات اصفهان را ۳۲۹ نوع کالا برشمرد و ادامه داد: محصولات پتروشیمی با ۶۸ میلیون دلار و ۲۲ درصد رشد، چدن، آهن و فولاد به ارزش ۵۹ میلیون دلار با ۷۰ درصد کاهش، محصولات لبنی با ۲۶ میلیون دلار و ۲۰ درصد رشد، مس و مصنوعات آن با ۲۳ میلیون دلار و ۴۱ درصد رشد و فرش ماشینی و دستباف با ۱۹ میلیون دلار و یک درصد کاهش (در مقایسه با مدت مشابه پارسال) عمده‌ترین کالای صادراتی از گمرکات استان در بهار امسال بودند.

مدیرکل گمرکات اصفهان اظهار کرد: صادرات این استان در بهار ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۳۴ درصد و حیث ارزش ۳۲ درصد کاهش داشت. کوهستانی‌پزوه، مهمترین دلیل این موضوع را کاهش صادرات آهن، چدن و فولاد برشمرد و اضافه کرد: میزان صادرات این محصولات در بهار پارسال ۱۹۶ میلیون دلار بود که در سه ماه نخست امسال به ۵۹ میلیون دلار کاهش یافت. وی تصریح کرد: افزایش صادرات سایر گروه‌های کالایی نظیر محصولات پتروشیمی، لبنی و مس نتوانست این کاهش را جبران کند.

 

منبع: donya-e-eqtesad.com