پرش به مطلب اصلی

حمایت بانک کشاورزی از افزایش تولید و توسعه کسب و کار

· خواندن 5 دقیقه

حمایت بانک کشاورزی از افزایش تولید و توسعه کسب و کار

بندرعباس-خداکریمی- بانک کشاورزی یکی از بانک‌های تخصصی کشور و مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت آن، حمایت ازبخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن است.بانک کشاورزی دربیست و یکم خرداد سال ۱۳۱۲ تاسیس شد.

حمایت بانک کشاورزی از افزایش تولید و توسعه کسب و کار

این بانک هم‌اکنون با پشتوانة نود و یک سال‌ تجربه خدمت‌رسانی به عنوان یک بانک پیشرو درزمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم درسراسرکشور در حال خدمت رسانی است. بانک کشاورزی درسال‌های اخیر با ارائه خدمات و محصولات نوین بانکی همگام با تحولات صنعت بانکداری و توسعه بانکداری دیجیتال درجهان گام‌های بلندی برداشته است.بانک کشاورزی علاوه برتامین مالی بخش کشاورزی با هدف رونق تولید،اشتغالزایی،تامین امنیت غذایی و توسعه اقتصاد کشاورزی،حامی طرح‌های کشاورزی و صنایع وابسته درابعاد خرد وکلان دراقصی نقاط کشوربوده است.درسال‌های اخیربانک کشاورزی هرمزگان نیزبه دلیل شرایط خاص این منطقه،همواره ازافزایش تولید و توسعه کسب و کارحمایت کرده است.

پرداخت مطالبات گندمکاران

مهدی جهان نجاتی مدیرشعب بانک کشاورزی هرمزگان درگفت وگویی با دنیای اقتصاد با گرامیداشت نودویکمین سال خدمت رسانی بانک کشاورزی به مردم،عملکرد این بانک دراستان را تشریح کرد.وی درابتدا به شرایط پرداخت مطالبات گندمکاران استان اشاره کرد وگفت: ۷۵ درصد مطالبات گندم کاران به مبلغ ۷۵۰میلیارد تومان پرداخت شد. وی ابراز امیدواری کرد ۲۵ درصد مانده مطالبات گندم کاران به مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان،حداکثر ظرف یک هفته پرداخت شود. وی ضافه کرد: تاکنون بیش از۶ میلیون تن گندم درکشورخریداری‌شده که اعتبار آن توسط بانک کشاورزی پرداخت‌شده است. مدیر شعب بانک کشاورزی هرمزگان درخصوص بیمه‌ مزارع گندم اظهارداشت:دراستان هرمزگان میزان تحت پوشش بیمه مزارع گندم از۳۶۰۰هکتاربه ۶۸۰۰ هکتار افزایش یافته است.

پرداخت انواع تسهیلات

جهان نجاتی گفت:دراستان ازابتدای سال تاکنون نزدیک به ۲۲۲ مورد تسهیلات ازدواج به مبلغ ۷۲ میلیارد تومان پرداخت شده همچنین در این مدت ۱۳۹ فقره تسهیلات بااعتبار تقریباً ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات فرزند آوری پرداخت شد.وی درادامه به خسارت سیل سال گذشته اشاره کرد و گفت: تاکنون درحدود ۵۰۰۰ فقره تسهیلات جبران خسارت سیل پرداخت شد تا کمکی باشد برای آنکه مسیرتولید درباغات ودربخش کشاورزی ادامه پیدا کند. جهان نجاتی همچنین اظهارداشت:۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دربخش‌های گلخانه، شیلات واصلاحات باغات طبق بند الف تبصره ۱۸ پرداخت شده است.وی ادامه داد: ازابتدای سال تاکنون برای احداث بیست هکتار گلخانه تسهیلات پرداخت شده‌است و تلاش داریم تا پایان سال این مقدار را به صد هکتار برسانیم. مدیرشعب بانک کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: استان هرمزگان در حال حاضر ده درصد از گلخانه‌های کشور را در اختیار دارد که با توجه به شرایط آب و هوایی استان، هرمزگان می‌تواند به هاب گلخانه کشور تبدیل شود چرا که گلخانه می‌تواند با یک دهم مصرف آب درکشت بیرون، هفت برابر تولید محصول در فضای باز را داشته باشد و این برای استان هرمزگان که با مشکل کم‌آبی مواجه است بسیار مفید خواهد بود. به گفته جهان نجاتی، از ابتدای سال تا کنون ۳۳۴ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۸۲ میلیارد تومان و ۸ فقره تسهیلات پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۳۰۰۰ تُن به مبلغ ۸۲ میلیارد تومان در قشم، بندرلنگه و جاسک پرداخت شده همچنین ۲ واحد تکثیر بچه ماهی دراستان تأسیس شده است. جهان‌نجاتی خاطرنشان کرد:درسال جاری دو واحد تکثیر بچه ماهی در استان با دریافت تسهیلات از این بانک فعال شده‌است و می‌تواند نیاز استان به بچه ماهی را تامین نماید و به دلیل شرایط مناسب این کار، بازگشت سرمایه آن دو ساله است. وی درباره پرداخت غرامت به کشاورزان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ و در بخش بیمه‌ای، بیش از ۲۳میلیارد تومان غرامت در بخش‌های مختلف به افرادی که دچار خسارت شده بودند پرداخت شد.

کمک به بدهکاران

مدیرشعب بانک کشاورزی هرمزگان در خصوص کمک بانک به بدهکاران و تسهیلات گیرندگان اضافه کرد: از ظرفیت‌های قانونی جهت کمک به بدهکاران استفاده شده و بر اساس بند (د) تبصره ۱۶، اصل مبلغ تسهیلات توسط وام‌گیرنده به بانک بازپرداخت می‌شود و سود آن را دولت پرداخت می‌کند همچنین، بند (ذ) بودجه ۱۴۰۳ شرایط کمک جدیدی را برای بدهکاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان که از مزایای قانونی قبلی استفاده نکرده‌اند، فراهم کرده است.

ارائه خدمات ارزی

مدیرشعب بانک کشاورزی هرمزگان همچنین با اشاره به انجام خدمات ارزی توسط بانک کشاورزی خاطرنشان کرد: تاکنون۱۵۵فقره حواله ارزی در۳ واحد ارزی بندرعباس، قشم و کیش انجام شده که کمک بسیار خوبی به صادرکنندگان بوده‌است.این مسئول ادامه داد:صادرکنندگان کالابه کشورروسیه، می‌توانند ارزاین کشور (روبل) رااز طریق بانک کشاورزی دریافت کنند.به گفته وی خدمات سوئیفت جهت جابجایی پول بین سیستم بانکی توسط این بانک ارائه می‌شود.

خدمات رسانی به سراسراستان

مدیرشعب بانک کشاورزی هرمزگان، با بیان این موضوع که ۳۰ درصد از کارت‌های بانکی استان متعلق به بانک کشاورزی است، اظهارداشت: از۷۵۰ هزارهرمزگانی دارای حساب دربانک کشاورزی ۴۵۰ هزار نفر از آنها فعال هستند و حداقل روزانه یک تراکنش انجام می‌دهند. جهان‌نجاتی اضافه کرد: در بیشتر روستاهای استان هیچ شعبه‌ای ازبانک‌ها وجود ندارد وبرای اینکه مردم از دریافت خدمات بانکی محروم نشوند، بانک کشاورزی۴۰ پایانه فروش در روستاهای استان دایرکرده است.

 

منبع: donya-e-eqtesad.com