پرش به مطلب اصلی

تقسیم ۱۶۳۰ ریال سود سهام در مجمع فولاد کاوه جنوب کیش سهامی عام

· خواندن 7 دقیقه

تقسیم ۱۶۳۰ ریال سود سهام در مجمع فولاد کاوه جنوب کیش (سهامی عام)

دنیای اقتصاد- بندرعباس - مجمع‌عمومی عادی سالیانه سهام‌داران فولاد کاوه جنوب کیش (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور اکثریت سهام‌داران حقوقی و حقیقی برگزار و صورت‌های مالی این شرکت به تصویب رسید.

تقسیم ۱۶۳۰ ریال سود سهام در مجمع فولاد کاوه جنوب کیش (سهامی عام)

مجمع‌عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام روز پنجشنبه، ۳۱ خردادماه ۱۴۰۳  با موضوع استماع گزارش هیئت ‌مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیرالانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیرموظف هیئت ‌مدیره، تعیین پاداش هیئت‌مدیره و سایر موارد که در صلاحیت مجمع بوده دربندرعباس برگزارشد. مجمع ‌عمومی با حضور بیش از ۷۹ درصدی سهام‌داران و تمامی اعضای هیئت‌مدیره، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی رسمیت یافت.

رشد کمی و کیفی فولاد کاوه

مدیرعامل شرکت فولاد کاوه جنوب کیش باقدردانی از تلاش‌های تیم مدیریتی سابق گفت: آنچه امروز به عنوان گزارش عملکرد فولاد کاوه در سال مالی ۱۴۰۲ قرائت می‌شود حاصل تلاش و از خود گذشتگی شبانه روزی سرمایه انسانی این مجتمع بزرگ صنعتی است. دکتر جواد حاتمی با قرائت گزارش عملکرد شرکت، اظهار داشت: شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سالی که گذشت اقدامات مهمی در راستای ارتقاء بهره‌وری، توسعه متوازن، رشد تولید و فروش، توانمندسازی نیروی انسانی، ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی و شفافیت درعملکرد انجام داده که شاخص‌ها نشان دهنده رشد کمی و کیفی مطلوب نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

رشد ۲/۳ درصدی تولید شمش

دکتر حاتمی با اشاره به دستاوردهای شرکت فولاد کاوه جنوب کیش گفت: علی‌رغم محدودیت‌های اعمال شده در تأمین برق و گاز، سختی‌های موجود در مسیر صادرات و انتقال ارز حاصل از صادرات و واردات مواد اولیه و قطعات یدکی به داخل کشور، درسایه تلاش شبانه روزی سرمایه انسانی و حمایت سهام‌داران و ذی‌نفعان، این شرکت در سال ۱۴۰۲ توانست با تولید یک میلیون و ۵۷۹ هزار تن شمش فولادی، رشد ۳/۲ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ را به ارمغان آورد.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ و لزوم توجه به جهش تولید در این سال که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است،خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت فولاد کاوه جنوب کیش طبق رسالت و وظیفه خود وهمت والای سرمایه انسانی، با افتخار می‌کوشد تا در سال جاری نیز با بهره مندی از تجربیات و نظرات ارزشمند سهامداران و همچنین تلاش و پیگیری نیروی انسانی در جهت تثبیت برند، خط ارزش و افزایش ثروت سهامداران و جهش تولید حرکت نماید. مدیر عامل فولاد کاوه با اشاره به افزایش سرمایه‌های صورت‌گرفته در سنوات قبل، سرمایه شرکت را ۳۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این سرمایه شامل ۳۲ میلیارد سهم به ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال است.شرکت گسترش صنایع معدنی کاوه پارس (سهامی خاص) با در اختیار داشتن بیش از ۵۳ درصد از سهام، بزرگ‌ترین سهام‌دار شرکت فولاد کاوه جنوب کیش است. دکتر حاتمی اضافه کرد: در حال حاضر میزان سهام شناور این شرکت بیش از ۲۱ درصد است.

Untitled-1 copy

سهم فولاد کاوه از تولید بیلت کشور

دکتر حاتمی همچنین گفت: فولاد کاوه جنوب کیش با تولید بیش از یک میلیون و 579 هزار تن بیلت در سال 1402، بالغ بر 7/7 درصد از بیلت کشور را تولید نموده است. وی در خصوص آمار فروش نیز بیان داشت: فولاد کاوه جنوب کیش در سال 1402 بیش از یک میلیون و 587 هزار تن بیلت و بیش از 129 هزار تن آهن اسفنجی در بازار‌های داخلی و صادراتی به فروش رسانده که در مجموع شرکت توانسته است بالغ بر 333 هزار 941 میلیارد ریال فروش به ثبت برساند. ارزش صادرات فولاد کاوه جنوب کیش در سال 1402 بالغ بر 226 میلیون دلار بوده که در صورت حمایت دولت و اصلاح قوانین صادراتی و تأمین انرژی می‌توانیم شاهد ارزآوری و خلق ارزش بیشتر توسط این مجتمع عظیم تولیدی باشیم.

رشد 93 درصدی سودآوری

وی عملکرد مالی فولاد کاوه جنوب کیش درسال 1402 را شفاف و رضایت بخش عنوان کرد وافزود: دراین سال درآمد عملیاتی شرکت، نسبت به دوره قبل شاهد رشد 47 درصدی و سود عملیاتی رشد 89 درصدی را نشان می‌دهد.سود خالص نیز از حدود 33 هزار 777 میلیارد ریال در سال 1401 به حدود 65 هزار 167 میلیارد ریال در سال 1402رسیده که حاکی از رشد 93 درصدی سود خالص شرکت در سال مالی 1402 بوده است.

رویکرد شرکت، افزایش راندمان تولید پایدار

مدیرعامل فولاد کاوه جنوب کیش با بیان اینکه سال 1402 پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ برای توسعه متوازن و افزایش راندمان تولید پایداردرفولاد کاوه افتتاح شده، افزود:شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به پشتوانه سرمایه انسانی جوان و متخصص خود پروژه‌ها و طرح‌های بزرگی را در سال 1402 افتتاح نمود که برخی از این پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای مانند: افزایش تعداد کولینگ تاورهای احیاء مستقیم، احداث مخزن 17 هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ، سیلوهای ذخیره آهک با ظرفیت 1400 تن، افزایش ظرفیت انتقال خطوط انتقال آهن اسفنجی C11 و C15 و تزریق اکسیژن به مدول A احیاء مستقیم هم اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته و نقش بسزایی در افزایش راندمان تولید داشته است.

اجرای طرح‌های توسعه‌ای

دکتر حاتمی با اشاره به پروژه بزرگ احداث مدول C احیاء مستقیم شرکت تصریح کرد: بزرگترین پروژه در دست اقدام فولاد کاوه پروژه احداث مدول C احیاء مستقیم است که این پروژه تا 23 خرداد ماه سال جاری پیشرفتی بیش از 36 درصد داشته است. وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اجرای این پروژه گفت: با برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌های انجام شده با جدیت به دنبال تسریع در روند اجرایی این پروژه به عنوان جدی ترین مطالبه سهامداران در سال 1403هستیم.دکترحاتمی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای شرکت اظهارداشت: امسال پروژه‌هایی مانند؛ شارژ مکانیزه گندله، تکمیل پروژه فرآوری سرباره، احداث فاز دوم تصفیه خانه صنعتی، احداث پروژه دفع پساب سایت شیرین سازی آب، ایجاد سرویس‌های جانبی و یوتیلیتی متمرکز به منظور کاهش ریسک‌های فرآیندی و استمرارتولید، راه اندازی و بهره برداری از پروژه تولید بریکت سرد، توسعه پست برق GIS، انجام مطالعات و پروژهای زنجیره ارزش فولاد، توسعه سبد محصولات و تولید گریدهای با ارزش بالاتر، پروژه‌های توانمدسازی سرمایه انسانی و طبقه بندی مشاغل، بهره گیری ازهوش مصنوعی جهت هوشمندسازی فرآیندها و تحول دیجیتال شرکت و ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه اقدامات زیست محیطی در دستور کار قرار دارد.

 استراتژی فولاد کاوه جنوب کیش

مهندس مجید ناصرمدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس و رئیس هیئت مدیره فولاد کاوه جنوب کیش نیز در پاسخ به پرسش سهامداران در خصوص برنامه‌های هلدینگ کاوه پارس و فولاد کاوه جنوب کیش درحوزه تکمیل زنجیره فولاد و خرید گندله گفت: با توجه به اهمیت تولید پایدار و سودآوری در فولاد کاوه جنوب کیش با توجه به افزایش هزینه‌های حمل مواد اولیه، استراتژی و نگاه ما تولید پایدار،سودآوری و توسعه متوازن با رعایت منافع شرکت و سهامداران است. وی ادامه داد: در بلندمدت باتوجه‌به حجم عظیم سرمایه‌گذاری انجام شده در تکمیل زنجیره ارزش شرکت اولویت ما حفظ و بهبود روند تولید و سودآوری درشرکت فولاد کاوه جنوب کیش است، لذا اولویت و اهتمام هلدینگ کاوه پارس و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش تسریع در روند احداث مدولC احیاء مستقیم و بهره برداری از کارخانه گندله سازی 5 میلیون تنی خواف است، اما با توجه به هزینه‌های حمل مواد اولیه در کوتاه مدت برای پاسداشت منافع شرکت و سهامداران استراتژی ما تأمین مواد اولیه با پایینترین هزینه حمل خواهد بود.

تعیین سود سهام

در پایان جلسه مجمع، مهندس ناصر به عنوان رئیس مجمع، ضمن تشکر از حمایت سهامداران و تلاش نیروی انسانی شرکت فولاد کاوه در سال 1402 گفت: پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص تعیین سود سهام برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1402، 80 درصد است و بر این اساس سود سهام به‌ازای هر سهم مبلغ 1630 ریال سود معین گردید که با تأیید سهامداران مصوب شد. همچنین صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 1402 نیز به تصویب مجمع رسید.

 

 

منبع: donya-e-eqtesad.com