پرش به مطلب اصلی

حضور بیش از ۲۰ مجموعه خودرویی در نمایشگاه خودروی ۱۴۰۳

· خواندن ۱ دقیقه

حضور بیش از ۲۰ مجموعه خودرویی در نمایشگاه خودروی ۱۴۰۳

فرزین سلطانی / سرپرست نمایشگاه بین المللی مشهد نمایشگاه خودرو مشهد سال جاری با هدف معرفی دستاوردهای فناورانه و پیشرفت‌های تولیدکنندگان ایرانی، به‌عنوان بزرگترین نمایشگاه خودرو شرق کشور، طی روزهای ۲۸ شهریور تا یکم مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

محرک رشد اقتصادی و صنعتی کشور

· خواندن 5 دقیقه

محرک رشد اقتصادی و صنعتی کشور

سرور قرائی: مشهد – ۲۸تا۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو درحالی در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود که به لحاظ متراژ و برندهای شرکت‌کننده، بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت خودرو کشور تا پایان شش ماه اول سال ۱۴۰۳ است. انتظار می‌رود نمایشگاه خودرو مشهد تا پایان ۹ ماه اول سال ۱۴۰۳، همچنان در صدر نمایشگاه‌های خودرو برگزارشده باقی بماند.

محرک رشد اقتصادی و صنعتی کشور

هرمس؛ پیشگام تحول در نمایشگاههای صنعت خودرو کشور

· خواندن 3 دقیقه

هرمس؛ پیشگام تحول در نمایشگاه‌های صنعت خودرو کشور

شرکت ایده تجارت هرمس یکی از بزرگترین شرکت‌های برگزارکننده نمایشگاه‌های صنعت خودرو، برگزار کننده اولین نمایشگاه خودرو در سال ۱۳۹۵ در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب است. هدف اصلی این شرکت، ایجاد بستری مناسب برای معرفی جدیدترین محصولات و فناوری‌های صنعت خودرو بود که با استقبال گسترده‌ای از سوی فعالان صنعت و علاقه‌مندان به خودرو مواجه شد. اولین نمایشگاه خودرو تهران با متراژی بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع برگزار شد و حضور گسترده شرکت‌های خودروساز داخلی و بین‌المللی از نقاط برجسته آن بود. این نمایشگاه باعث شد تا صنعت نمایشگاهی خودرو در ایران به سمت حرفه‌ای‌گری و استانداردهای بین‌المللی حرکت کند.

نوآوری برای نوآوران

· خواندن 6 دقیقه

نوآوری برای نوآوران

فلسفه ذاتی برگزاری نمایشگاه، ‌ارائه آخرین محصولات، خدمات و دستاوردهای رسته-های صنعتی است که در فضایی رقابتی و متعادل،‌ فعالان یک صنعت از تازه ترین نوآوری‌ها و محصولات جدید رونمایی می‌کنند. حضور در نمایشگاه قرار گرفتن در ویترین آینده بازار است و آنچه محصول دانش و هنر شرکت‌ها است قبل از حضور در بازار در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود. نمایشگاه‌‌ها محل حضور کسانی است که حرفی برای گفتن دارند و این حرف از جنس تازگی و نوآوری است.

نوآوری برای نوآوران

تمامی ظرفیت نمایشگاهی مشهد در خدمت صنعت خودرو قرار گرفت

· خواندن 5 دقیقه

تمامی ظرفیت نمایشگاهی مشهد در خدمت صنعت خودرو قرار گرفت

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه خودرو مشهد امروز کار خود را آغاز می‌کند. نمایشگاه مشهد در بیست و چهارمین طلوع خود، در حالی برگزار می شود که تمامی فضاهای در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه، به طور کامل توسط فعالان این صنعت، مورد استفاده قرار گرفته است. مرور تاریخچه این نمایشگاه نشان می‌دهد که در سنوات پیشین، تولیدکنندگان و فعالان صنعت خودرو و قطعات در مشهد ظرفیت این مرکز را کامل نمی‌کردند اما امروز هرکدام از این رسته‌های فعالیت در صنعت خودرو،‌ به تنهایی کل فضای این مرکز بزرگ و مهم نمایشگاهی کشور را پوشش می‌دهند. بررسی های کارشناسان، دلیل این رشد و اهمیت را در چند موضوع ریشه‌ای، ارزیابی می کنند.

تمامی ظرفیت نمایشگاهی مشهد در خدمت صنعت خودرو قرار گرفت

نقش کلیدی دولت در توسعه، رقابتپذیری و نوآوری

· خواندن 7 دقیقه

نقش کلیدی دولت در توسعه، رقابت‌پذیری و نوآوری

صنعت خودرو روزهای مهمی را در پیش رو دارد ، وزیر اقتصاد از گشوده شدن قفل‌های واردات و رفع انحصار سخن می‌گوید و مانع تامین ارز که اصلی‌ترین مشکل واردات خودرو قلمداد می‌شود با رویه‌های جدید در حال رفع شدن است .از سوی دیگر کیفر‌خواست علیه بزرگترین تولید کننده قطعات کشور در همان روز صادر شده و یکی از بزرگترین بازیگران خودرو سازی و قطعه سازی کشور را با چالش جدی مواجه ساخته است .

نقش کلیدی دولت در توسعه، رقابت‌پذیری و نوآوری

ثبتنام وام ازدواج شبانهروزی میشود

· خواندن 3 دقیقه

ثبت‌نام وام ازدواج شبانه‌روزی می‌شود

بانک مرکزی : معاون سیاستگذاری پولی بانک مرکزی از اصلاح فرآیند ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزند خبر داد و گفت: با تمهیدات و تدابیر اتخاذشده در بانک مرکزی و در راستای کاهش صف متقاضیان تسهیلات مربوطه در سامانه، به‌زودی امکان ثبت‌‌نام اولیه متقاضیان در کلیه ساعات شبانه روز در سامانه ازدواج و فرزندآوری فراهم می‌شود.محمد شیریجیان ضمن تشریح اقدامات بانک مرکزی برای تسهیل در اعطای تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری از طریق شبکه بانکی تصریح کرد: با تدابیر اتخاذشده، مشخصات متقاضی ذخیره می‌شود و پس از کلیه استعلام‌های لازم از سامانه‌های مربوطه از جمله شاهکار، ثبت احوال و درصورت نبودن بانک عامل دارای اعتبار در زمان ثبت‌نام، در سامانه یک بانک به‌صورت ذخیره انتخاب می‌شود و متقاضی در فهرست ذخیره بانک عامل در این بانک قرار می‌گیرد.

ثبت‌نام وام ازدواج شبانه‌روزی می‌شود

نگاه کارشناسی به وام کارمندان

· خواندن 6 دقیقه

نگاه کارشناسی به وام کارمندان

مجتبی قاسمی/عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی به‌تازگی گزارشی توسط بانک مرکزی درخصوص میزان تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک‌های دولتی و خصوصی منتشر شده است که بازتاب‌های گسترده‌ای را در سطح جامعه ایجاد کرده است. البته پیش از این گزارش رسمی نیز بسیاری از افراد بر مبنای شهود شخصی خود حس ناخوشایندی از دسترسی آسان کارکنان بانکی به منابع مالی ارزان ابراز می‌کردند و این امر پدیده تازه‌ای نیست اما ارائه یک گزارش رسمی درواقع بر شهود آنها صحّه گذاشته و حس ناخوشایند آنها را تشدید کرد.

دلار به همقطارانش رسید

· خواندن 3 دقیقه

دلار به هم‌قطارانش رسید

دنیای اقتصاد : دلار که در روز دوشنبه از روند افزایشی بازار جامانده بود، در روز گذشته این عقب‌افتادگی را جبران کرد. اسکناس آمریکایی با رشد نرخ خود در روز گذشته به نیمه کانال ۵۹ هزار تومانی رسید. تحلیلگران این رشد نرخ را ناشی از نوسان عادی بازار می‌دانند و معتقدند که بازار تحت تاثیر سیگنال یا خبر خاصی قرار ندارد.

فشار از بورس برداشته شد؟

· خواندن 6 دقیقه

فشار از بورس برداشته شد؟

عاطفه چوپان شاخص‌کل بعد از ۴ روز منفی از دوشنبه مجددا در مدار صعودی قرار گرفته‌است. روز گذشته تابلوی معاملات شاهد سبزپوشی ۸۳‌درصدی نمادها بود و شاخص‌کل و هموزن بدون ملاحظه شرکت‌های بزرگ و کوچک عمدتا سبزرنگ بودند. تحلیلگران معتقدند پایان سال‌مالی برخی از کار‌‌گزاری‌ها و حقوقی‌های بازار فشار فروش را تا نیمه هفته به معاملات تحمیل کرده‌بود که احتمالا در ادامه هفته از بازار برداشته شده و شاهد کاهش فشار فروش در شاخص‌سازان خواهیم بود. علاوه‌بر این دیروز (سه‌شنبه) صیدی رسما سکاندار بورس شد تا در ادامه راه احتمالا شاهد تغییر در بدنه سازمان و همچنین تصمیماتی که در ادامه گرفته خواهد شد، باشیم. از طرف دیگر تاکید وزیر اقتصاد بر لزوم کاهش فاصله نرخ دلار نیما با بازار آزاد و کنترل نرخ بهره باعث‌شده اعتماد آرام‌آرام به بورس برگردد و در نتیجه شاهد رشد ملایمی در روند معاملات باشیم. علاوه‌بر این تاکید مسعود پزشکیان بر رفع مشکل FATF نیز موجی از خوش‌بینی را در بازارها ایجاد ‌کرده‌است، اما آنطور که کارشناسان می‌گویند به‌منظور جهش‌های قیمتی بازار سرمایه نیازمند اتفاقات بنیادی در مسائل یادشده ‌است.