پرش به مطلب اصلی

بازار طلا و سکه در انتظار ۳ سناریوی مهم

· خواندن 2 دقیقه

بازار طلا و سکه در انتظار ۳ سناریوی مهم

اقتصادنیوز : بازار طلا و سکه اما امروز شاهد نوسانات اونس طلا بود و چشم به تحرکات این فلز گرانبها داشت. قیمت اونس طلا پس از رکوردزنی شب گذشته در ۲۵۸۲ دلار آغاز به کار کرد و با کاهش به ۲۵۷۵ دلار رسید.

بازار طلا و سکه در انتظار ۳ سناریوی مهم

به گزارش اقتصادنیوز، معاملات بازار طلا و ارز امروز با نوسانات محسوس قیمت دلار و سکه همراه شد و رابطه معکوس دلار و اونس طلا همچنان به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل تحرکات بازار عمل کرد «فشار کمبود نقدینگی در پایان ماه» و «تصمیمات دستوری بازارساز» هم از اثرگذاری تحلیل‌های تکنیکال کاست، اما معامله‌گران با اشاره به روند کلی بازار از نقش مهم «عوامل سیاسی و اقتصادی»‌ در «آستانه سفر رئیس‌جمهور به نیویورک» بر روند بازار در روزهای آتی سخن می‌گویند؛ موضوعی که در پی آن بازار ارز کم رمق شده است و قیمت دلار هرات در کف کانال ۵۹ هزار تومان در حال نوسان است. این اسکناس آمریکایی امروز را با گپ مثبت ۶۰ تومانی در ۵۹ هزار و ۲۰۰ تومان بازگشایی کرد و در همین محدوده به کار خود پایان داد.

معامله‌گران معتقدند دلار هرات تا روز پنج‌شنبه فرصت اصلاح و درجا زدن خواهد داشت و اگر قیمت اونس طلا در روز چهارشنبه روند نزولی را در پیش بگیرد، برقراری رابطه معکوس دلار هرات و طلا محتمل است. به عقیده این گروه دلار هرات با فرصت آربیتراژ می تواند رشد نسبی قیمت را تجربه کند. این در حالیست که گروهی دیگر از تحلیلگران معتقدند رشد اصلی دلار هرات از اوایل مهر و پس از بازگشت رئیس‌جمهور از نیویورک آغاز خواهد شد. بنابر ادعای این گروه اسکناس آمریکایی دو سطح کلیدی مهم پیش روی خود خواهد داشت که مرز ۵۸ هزار و ۸۷۰ تومان و ۵۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و هر دوی این سطوح می‌توانند به عنوان نقاط نوسان خرید در نظر گرفته شوند. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت سکه برگشت خورد؛ بازار ارز بی‌رمق شد/ استارت جدایی قیمت دلار و طلا زده شد؟/ 3 سناریوی مهم برای بازار طلا و سکه» بخوانید.

منبع: donya-e-eqtesad.com