پرش به مطلب اصلی

پیشرفت ۲۳ درصدی طراحی و اجرای ۱۳۷ سایت آماده سازی نهضت ملی مسکن استان اصفهان

· خواندن 4 دقیقه

پیشرفت ۲۳ درصدی طراحی و اجرای ۱۳۷ سایت آماده سازی نهضت ملی مسکن استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تامین ۱۳۷ سایت آماده سازی به مساحت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار برای ۱۲۳ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن، گفت: پیشرفت فیزیکی طراحی و اجرای این پروژه‌ها حدود ۲۳ درصد است.

پیشرفت ۲۳ درصدی طراحی و اجرای ۱۳۷ سایت آماده سازی نهضت ملی مسکن استان اصفهان

به گزارش دنیای اقتصاد ؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در استان اصفهان از مجموع بیش از ۴۶۵ هزار متقاضی ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر افزون بر ۱۵۷ هزار متقاضی حائز شرایط فعال هستند.

وی با بیان اینکه تامین زمین برای این طرح معادل بالغ بر ۱۲۳ هزار واحد مسکونی انجام شده است، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در شهرهای فاقد یا کمبود زمین به منظور تامین زمین مورد نیاز متناسب با متقاضیان حائز شرایط این طرح در حال حاضر الحاق اراضی حدود یک هزار و ۷۹۱ هکتار در آستانه ابلاغ است و در مراحل تهیه طرح تفکیکی و اجرای آماده‌سازی بوده همچنین یک هزار و ۵۲۰ هکتار نیز در مراحل مختلف فرایند الحاق قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تامین ۱۳۷ سایت آماده سازی به مساحت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار برای ۱۲۳ هزار واحد، گفت: پیشرفت فیزیکی طراحی و اجرای این پروژه‌ها حدود ۲۳ درصد است.

قاری قرآن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان از متقاضیان ثبت نامی، بیش از ۲۲۹ هزار نفر در شهرهای جدید و افزون بر ۲۳۶ هزار متقاضی در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ثبت نام کردند.

وی عنوان کرد: از این متقاضیان در حال حاضر بالغ بر ۶۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید و بیش از ۸۸ هزار متقاضی در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حائز شرایط فعال اند.

نوسازی ۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی فرسوده استان

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین  به  نوسازی ۷ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی فرسوده استان اصفهان  اشاره کرد و گفت:  تاکنون مالکان بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی، پروانه نوسازی دریافت کرده اند.  او  با اشاره به اعتبار پنج ساله پروانه های نوسازی، افزود: در حال حاضر با توجه به پروانه های نوسازی اخذ شده و اقدامات به عمل آمده توسط مالکان، تعداد هفت هزار و ۷۰۰ واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق نوسازی مسکن در بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری، کمکها و حمایتهایی برای مالکان و سازندگان این محدوده ها تدارک دیده شده است.  وی افزود: برای بهره مندی از این حمایت ها و کمک ها باید ملک مورد نظر در محدوده بافت فرسوده باشددر این صورت متقاضیان می توانند  با مراجعه به سایت facility.udrc.ir از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوند.  

قاری قرآن ادامه داد: پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می تواند از حمایت های صدور مجوزها و انشعابات، حمایت و کمک های مالی (وام)، حمایت و کمک های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض، استفاده کنند.  

وی در خصوص وام نوسازی مسکن (ساخت) عنوان کرد: این وام ۵۵۰ میلیون تومان برای همه شهرهاست که شامل ۱۸۵ میلیون تومان با سود صفر درصد و ۳۶۵ میلیون تومان با سود ۲۳ درصد است همچنین جمع دوره ساخت و بازپرداخت هفت سال در نظر گرفته شده است.  

قاری قرآن در پایان به اجرای ۵۳ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۲پروژه فعال و مابقی افتتاح شده است.

 

منبع: donya-e-eqtesad.com